Welke lichaamsvorm heb jij? 

Als je mijn vorige blogs over het ontdekken van je basisvorm gezien/gelezen hebt dan is het nu tijd om verder te gaan en ook je lichaamsvorm te gaan ontdekken. Je kunt deze blog kijken of lezen, hieronder vind je de video en daar onder de tekst. 

Welke lichaamsvormen zijn er?

Zelf werk ik met 7 verschillende lichaamsvormen, A, H, O, V, X, 0 (nul) en 8. Je raad waarschijnlijk al wel dat deze lichaamsvormen ook uit rechte en ronde vormen bestaan. De rechte lichaamsvormen zijn de A, H, V en X en de ronde lichaamsvormen zijn de O, 0 (nul) en 8. 

Door je basisvorm te combineren met je lichaamsvorm weet je al heel goed welke kleding bij je past. Dit helpt je enorm bij het winkelen. Je weet veel beter wat je wel mooi staat en je doet daardoor veel minder miskopen. Deze kennis die ik je hier geef gaat je veel tijd en geld schelen, doe er dus je voordeel mee 🙂 

Hoe weet jij welke  lichaamsvorm je hebt?

Ik ga ervan uit dat je die nog niet weet, maar ook als jij al wel een lichaamsvorm weet let dan toch nog even op. Het gebeurt regelmatig dat vrouwen al wel een advies hebben gehad over hun lichaamsvorm, maar dat ze er dan toch achter komen dat die vorm niet klopt. Omdat ik met 7 verschillende lichaamsvormen werk kan ik een specifieker advies geven. 

Om er achter te komen welke lichaamsvorm jij hebt moet je meten, want meten = weten 🙂 In dit geval meet je rondom je schouders, je taille en je heupen. Je meet niet strak, maar gewoon losjes om je heen. Deze maten schrijf je even op zodat je ze met elkaar kunt vergelijken. Ik heb natuurlijk een heel handig documentje voor je gemaakt waarop je de maten in kunt vullen en kunt gaan bepalen welke lichaamsvorm je hebt. Dit krijg je bij de gratis check je basischecklist, dus vraag dat gelijk even aan zodat je ermee aan de slag kunt. (in de video zie je het documentje al bij 3:30) 

Vergelijken maar

Als eerste gaan we kijken naar je schouders. Zijn ze breder, hetzelfde of smaller dan je heupen? Er moet minimaal 10 cm verschil zitten tussen deze maten. Als het minder is dan 10 cm, dan wordt dat beschouwd als ongeveer hetzelfde. Dus als eerste vergelijk je je schouders met je heupen. 

Daarna ga je kijken of je een duidelijk aanwezige taille hebt of niet. Je gaat de maat van je taille vergelijken met de maat van je heupen. Er moet minimaal 25 cm verschil tussen zitten. Zit er minder dan 20 cm verschil tussen je taille en je heupen, dan heb je geen duidelijk aanwezige taillen. Zoals je merkt is er een soort van twijfel gebied tussen de 20 en 25 cm. Ik reken meestal vanaf 20 cm tot een duidelijk aanwezige taille. 

Als je deze 2 vergelijkingen gedaan hebt komen daar wat lichaamsvormen door naarboven. Nu moet je kijken welke lichaamsvorm bij beide keuzes naarvoren komt. Schrijf deze even op. 

Dan moet je nog kijken naar het aspect recht en rond. Je hebt een rechte lichaamsvorm als je schouders recht zijn, je heupen recht en je een plattere kont hebt. Je hebt een ronde lichaamsvorm als je schouders aflopen en je ronde heupen en billen hebt.  

Ook uit deze vergelijking komt weer een lichaamsvorm naar voren. Dit kan dezelfde zijn als die je net had opgeschreven, maar af en toe gebeurd het dat er een andere lichaamsvorm uit komt. Dit is niet vreemd, maar het is dan wel net even wat lastiger om de juiste kleding voor jezelf te vinden. Een goed advies kan je hier heel erg bij helpen. 

Heel veel succes bij het ontdekken van jouw lichaamsvorm. Kom je er niet helemaal uit? Let me know, dan help ik je er even mee. 

Liefs,

Alieke

 

 

Mag ik je elke week inspireren met mijn Feel Fierce Female inspiratiemail?

Al veel vrouwen mag ik elke week inspireren om de fierce vrouw te worden die ze willen zijn. Wil jij dit niet mislopen? Meld je dan nu aan. Elke maandagochtend krijg je van mij een mail 🙂