2 seconden voor een eerste indruk

Het is wetenschappelijk bewezen dat iemand maar 2 seconden nodig heeft om een eerste indruk over een ander te hebben, die ook nog klopt ook. Dit wordt ook wel ‘thin slicing’ genoemd. Je oordeelt dan niet ‘bewust’, dit gaat zo snel dat je het puur op je gevoel doet.

Jij doet dit, iedereen doet dit! Jij beoordeelt iemand aan de hand van een foto bijvoorbeeld en hebt al een oordeel over die persoon. Maar andersom is dit ook zo. Jij hebt vast een foto van jezelf op je site en social media staan. En mensen beoordelen je daarop! Klanten kijken verder op je site, of niet, op bais van hun oordeel.

Wat je hieraan kunt doen

Wat het allerbeste werkt is ….. jezelf zijn. Laat zien hoe jij je voelt en wat je vind, mensen houden hiervan. Ze willen weten wat ze aan iemand hebben. Als je heel gesloten bent en niks van jezelf laat zien voelen mensen dit gelijk en nemen ook afstand van jou.

Waar je nog meer op kunt letten:

  • je mimiek
  • je kledingkeuze
  • de kleur(en) die je draagt
  • je gebaren/beweging

Ik snap dat je dit niet zomaar eventjes onder de knie hebt en daarom heb ik voor jou een aantal oefeningen die je kunt doen om te bepalen wat qua kleding bij je past. Zodat jij direct met jouw eerste indruk aan de slag kunt!

Krijg meer klanten door jouw imago

De indruk die jij achter laat bij anderen wordt ook wel imago genoemd. Wist jij dat jouw imago kan werken als een klantmagneet? Dat je meer klanten kan aantrekken door aan je imago te werken?

Hoe gaaf is dat! Ik hoop dat je met de oefeningen aan de slag gaat en dat je er meer klanten door mag krijgen.

Liefs,

Alieke